Olej gorczycowy – co czyni go wyjątkowym?

Moda na naturalność wraca. Coraz więcej osób wybiera rozwiązania proponowane przez Matkę Naturę. Dotyczy to nie tylko produktów do pielęgnacji ciała, ale też jedzenia. Zamiast wysokoprzetworzonych dań lepiej postawić na domowy obiad. Do gotowania można użyć mnóstwo naturalnych produktów, które nie tylko wzmocnią walory smakowe, ale też uzupełnią dietę w cenne składniki odżywcze. Ich źródłem bez wątpienia są oleje. Wśród nich wyróżnia się olej gorczycowy.

Olej gorczycowy tłoczony na zimno – musztardowy król

Olej gorczycowy można łatwo rozpoznać po delikatnym musztardowym smaku. Jego dużym atutem jest zawartość rzadko spotykanych w przyrodzie kwasów: nerwonowego i eikozenowego. Ponadto jest źródłem cennych kwasów omega-3, omega-6 i omega-9. Sterole oraz witaminy A, E i K czynią go jednym z produktów wykazujących korzystny wpływ na organizm. Olej gorczycowy może obniżyć ryzyko wystąpienia cukrzycy, zapobiec niektórym chorobom nowotworowym oraz uregulować poziom cholesterolu. Produkt pozytywnie oddziałuje również na cerę. Dba o jej odpowiednie nawilżenie, poprawia krążenie oraz sprawia, że jest odporna na zmarszczki i bardziej napięta.

Olej gorczycowy – jakie znaczenie ma sposób wytwarzania?

Olej gorczycowy może świetnie wpłynąć na organizm, ale pod warunkiem, że zachowa swoje lecznicze właściwości. Aby tak się stało, surowiec powinien przejść odpowiednią obróbkę. Kluczowe jest, aby olej był tłoczony na zimno, nierafinowany i niefiltrowany. Poza tym istotne znaczenie ma gleba, na jakiej dorastały rośliny. Powinna być czysta i wolna od sztucznych nawozów. Gdzie znaleźć taki produkt? Odpowiedź poznasz tutaj https://sklep.olejewielkierychnowo.pl/olej-gorczycowy-tloczony-na-zimno/. Wysokiej jakości olej gorczycowy jest w stanie zastąpić niektóre suplementy za sprawą zawartych w nim witamin i minerałów. Może też stać się niezastąpiony w kuchni. Doskonale sprawdzi się jako alternatywa dla popularnego oleju słonecznikowego. Na pewno wniesie do diety więcej, zwłaszcza gdy będzie spożywany na zimno – na przykład w towarzystwie warzyw czy kanapek.

Recommended For You

About the Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *